Netto satsar på fler konceptbutiker

Nettos nya konceptbutiker presenterades tidigare i år, och nu är det klart att ytterligare butiker kommer att konverteras till konceptbutiker.

Netto kommer att växa ordentligt på den svenska marknaden. Bara i höst/vinter 2017 är det planerat för fem renoveringar och en ny butik i Svenljunga. Alla dessa butiker blir enligt det nya konceptet.

– Det är ett stort lyft för Netto, där kundupplevelsen står i fokus. Vi arbetar fortfarande på vårt koncept, men vi har idag några element som är beslutade, säger T.f VD Morten Møberg Nielsen.

Butiksmiljön har förnyats och interiören blir mer modern och stilren. Även sortimentet har utvidgats där en stor satsning har skett på färskvaror såsom frukt & grönt.

– Vi har en plan för att renovera ett flertal butiker under de kommande åren, där alla kommer konverteras till vårt nya koncept. Det är en mycket spännande resa för Nettos framtid och vi hoppas att våra kunder blir lika lyriska som vi när de ser denna förändring. Utöver detta arbetar vi med att öka vår pipeline, så att vi kan öppna runt 20-25 butiker per år runt om i landet, säger Morten Møberg Nielsen.

SE FILM FRÅN KONCEPTBUTIKER HÄR

För mer information, kontakta:
Maria Polias, marknadschef
maria.polias@netto.se

• Företagsinformation

• Västra Götaland

Vi arbetar varje dag för att ge dig de bästa möjliga varorna till det lägsta möjliga priset. Kvaliteten ska vara hög och priset så lågt det bara går. Vi vill göra det möjligt för alla att välja den goda kvaliteten, fina delikatesser och ekologiska varor utan att välja bort något.

• Netto har det lägsta priset på marknaden, med priser på ca 15 % lägre än normalbutiken.
  • 160 butiker i Sverige.
  • Netto ägs av Dansk Supermarked A/S (Dansk Supermarked Group).
  • Den 8:e maj 2002 öppnade den första Nettobutiken i Sverige, i Trelleborg.
  • Netto finns i Sverige, Danmark, Polen och Tyskland.
  • Nettos huvudkontor, supportcenter och centrallager ligger i Falkenberg. Nettos andra centrallager ligger i Linköping.