New Balance forstätter vinna

New Balance framgångsvåg fortsätter. På friidrotts VM i Sydkorea vann Jennifer Barringer Simpson nyligen VM Guld på 1500 meter. Jennifer ingår i en grupp löpare som jobbar tätt med New Balance i produktutveckling. New Balance nya Rev Lite 890 löparsko bär Baringers namn och man ser fram emot fortsatta framgångar för Jenny på löparbanorna. När Runnners World engelska utgåva nyligen kom ut med skotester tog New Balance 2 av 4 tunga utmärkelser. Minimus Road fick pris som Best Debut och New Balance 1260 tog hem prestigepriset som Editors Choice. Detta ger företaget råg i ryggen att fortsätta sin utveckling av nya spännande löparprodukter.

New Balance, med huvudkontor Boston, USA, grundades 1906 och är en ledande tillverkare av teknologiskt innovativa sportskor i olika bredder och storlekar, samt funktionskläder för kvinnor, män och barn. New Balance har mer än 2,600 medarbetare runt om i världen och har etablerat sig som ett stort varumärke inom både sport och modebranschen. I Skandinavien ditribueras New Balance av Active Sportswear.