ToughTools Sverige AB/Panasonic Tools

100% egen tillverkning ger maximal prestanda, högsta kvalitet och oslagbar driftsäkerhet!

Nyhet   •   Dec 16, 2015 11:10 CET

Panasonic Tools är den enda producenten som tillverkar verktygens alla delar själva vilket är unikt i branschen. Det ger ett försprång i form av optimal prestanda, kvalitet och driftsäkerhet och detta försprång blir kundens trygga investering.

Batteriet i ditt elhandverktyg är maskinens hjärta. Med egen batterifabrik i världsklass är vi den enda producenten i branschen som stolt kan säga att vi tillverkar alla delar av våra maskiner själva. Vi producerar nämligen även maskinens alla elektroniska delar, som t.ex. kretskort, motor och strömbrytare. För oss är varje liten del i varje verktyg lika viktig, vilket är varför vi inte lämnar något åt slumpen.

Det ger oss 100% kontroll över tillverkningsprocessen och en unik möjlighet att skapa maximal prestanda mellan maskin, elektronik och batteri. Det innebär att vi inte behöver kompromissa eller hantera kompatibilitetsutmaningar p.g.a. delar från olika tillverkare som många av våra kollegor i branschen brottas med.

Att alla delar är optimalt anpassade och egentillverkade bidrar starkt till vår höga kvalitet och driftsäkerhet.

Vad kan du räkna med när du använder verktyg från Panasonic Tools?
Att säga att du kan räkna med toppklass kan låta både klichéartat och förmätet. Men vår prestanda bevisar just detta, gång på gång. Det gör också fokuset på ergonomi som ständigt är närvarande vid utveckling av våra produkter och så även den övergripande kontrollen av hela tillverkningsprocessen som vi beskrivit tidigare. Med det i åtanke känns den höga kvalitén och den generösa garantin som grädde på moset och toppklass blir trots allt den enda passande beskrivningen. Och det är vad du ska räkna med!

”Egen tillverkning av alla delar ger 100% kontroll och 100% kompatibilitet vilket är unikt. Det ger oss ett försprång i form av optimal prestanda, kvalitet och driftsäkerhet”

Ladda ner artikeln i sin helhet som pdf.

Läs mer om våra produkter: panasonictools.se

För mer information, kontakta:
Anders Sebelius, VD och försäljningschef
anders@toughtools.se