24MAS

24MAS är nominerade till årets företag på Mobilgalan 2010

Nyhet   •   Okt 22, 2010 11:25 CEST

För tionde året i rad arrangeras Mobilgalan av branschtidningarna Mobil och Mobil:Business där svenska mobilföretag nomineras för att vinna guldmobilen. 24 Mobile Advertising Solutions är nominerade till att vinna en guldmobil för utmärkelsen årets företag.

Mobilgalan har en tioårig historia av att uppmärksamma de ledande företagen inom mobilbranschen i Sverige. I år inträffar det årliga evenemanget den 11e november där prestationer inom branschen kommer att premieras. En jury bestående av människor av relevans för mobilbranschen väljer en vinnare i varje kategori. Bland jurymedlemmarna finns representanter från tidningen Mobil, Kungliga Tekniska Högskolan och Metro Teknik.

Som ett resultat av lyckad implementering av företagets mobila mediestrategi är företaget nominerat för att vinna en guldmobil som årets företag. 24MAS har som svenskt företag etablerat affärsverksamheter i flertalet marknader, tidigare i EMEA och nu även i Sydostasien och Latinamerika.

- På 24MAS tycker vi själva att vi har haft ett fantastiskt år med etablering utanför Europa. Vi uppskattar att de två ledande branschtidningarna och juryn har uppmärksammat vårt arbete och att vi har blivit nominerade bland fyra andra innovativa företag till att vinna guldmobilen för årets svenska mobilföretag, säger Leif Fågelstedt, 24MAS.

Företag som har blivit nominerade för guldmobilen tidigare år är Skype, Spotify, Mobil.DN.se, Katshing.se och iCloud. Att nämnas bland andra stora namn är en stor ära för 24MAS.

För att läsa mer om Mobilgalan och ta del av de nominerade företagen inom alla kategorier klicka här.