Moelven ByggModul AB

Nyhet   •   Jul 05, 2013 15:57 CEST

500 volymer  i nya order till moelven byggmodul AB

05 juli 2013

Under juni månad har Moelven Byggmodul tecknat kontrakt för ca 160 miljoner. Volymökningen är på både bod- och projektsegmentet och motsvarar ca 500 moduler.

• –   Mycket glädjande att vi möter en ökad efterfrågan på flera av segmenten. Projektsidan med flerbostadshus och äldreboende har vi satsat mycket på under en längre tid och ser resultat av det arbetet. Försäljningen inom vårt traditionella segment med verksamhetslokaler såsom förskola och skola ligger ungefär konstant. Extra roligt är att vi ser att bodsegmentet har en positiv utveckling, till skillnad mot att vi trott att efterfrågan på bodar skulle bromsa lite ytterligare jämfört 2012. Det känns bra att såhär inför stundande semester veta att vi tryggat sysselsättningen på samtliga våra produktionsanläggningar för en god tid framåt, säger VD Johan Samuelsson.

Kontrakten för bostadsprojekten som tecknats under juni månad är en mix av flerbostadshus för hyres- respektive bostadsrätter samt äldreboenden. Under hösten färdigställs en del mycket intressanta bostadsprojekt varav Skagershuset är ett av dem. En modig byggnad i trä som andas omsorg i detaljer. Beställare är Åke Sundvall Byggnads AB och arkitekt är Björn Ahrenby, OWC Architects.