MoveApp

6 anledningar till att träna!

Nyhet   •   Aug 11, 2015 09:23 CEST

1. Du blir gladare
När du tränar ökar produktionen av ämnen i hjärnan som har förmågan att underlätta stress och ångest. Du blir på bättre humör helt enkelt, så bara att snöra på dig träningsskorna när du har en dålig dag.

2. Du sover bättre
Personer som tränar regelbundet sover bättre än personer som inte tränar. Ge dig ut på en löprunda eller kör ett danspass hemma så ska du se att du sover som en stock sen.

3. Din kreativitet utökas
Känner du för ett spinningpass? Motionärer som regelbundet cyklar har förmågan att brainstorma fram ideér bättre än otränade personer. Låt benen rulla och du ska se att idéerna kommer på löpande band!

4. Du blir friskare
Om du tränar två till tre gånger i veckan blir dina sjukdagar garanterat färre. Nästa gång du slår på boxningssäcken – slå lite hårdare och fokusera på att du bekämpar bakterier.

5. Du blir mer självsäker
Behöver du en liten boost? Riv av ett träningspass! Dina fysiska bedrifter ger dig ett bättre självförtroende som i sin tur har förmågan att smitta av sig till andra områden och personer i ditt liv.

6. Ditt sexliv förbättras
Studier visar att vältränade personer anses vara bättre i sängen. Bland de kvinnor och män som tränade mellan fyra och fem gånger i veckan värderade 88 % av kvinnorna och 69 % av männen sin sexuella prestation som högre än genomsnittet. Kanske inte så konstigt, sex är ju trots allt en fysisk aktivitet som kräver både styrka och kondition!