The Collector´s Hotels

Årets Unga Branschstjärna är korad

Nyhet   •   Feb 02, 2010 13:23 CET

Måndagen den 1 februari delade Sveriges Hotell- och Restaurangföretagare, SHR ut stipendium till två unga branschstjärnor. En av pristagarna var Camilla Wikström, 21, på The Collector's Hotels i Gamla Stan.

Stipendierna delas årligen ut av SHR Stockholm med syftet att höja statusen på att arbeta inom hotell och restaurang, uppmärksamma att det går att göra karriär och motivera fler unga att stanna kvar i branschen.

I hård konkurrens från två andra unga kvinnor vann Camilla en check på 25 000 kr för att använda till vidareutbildning inom hotell- och restaurangyrket.

Juryns motivering:
Årets unga branschstjärna har hela sitt hjärta i hotellbranschen. Hon brinner för sitt arbete och varje utmaning utförs med en stor portion glädje, entusiasm och effektivitet. Trots sin unga ålder har hon avancerat fort, från att ha börjat som praktikant till att i dag ansvara för en viktig del av företagets verksamhet. Enligt hennes arbetsgivare är hon företagets givna serviceidol och förebild. För årets unga branschstjärna är ingenting omöjligt och vi är övertygade om att framgångssagan kommer att fortsätta, den här tjejen kommer att gå långt!

Camilla säger: "Jag är så glad för stipendiet och kommer att använda pengarna till en utbildning inom Hotel Management. Det ska bli så roligt att få lära mig mer om branschen och ser mig själv att jobba inom hotell för en lång tid framöver."

Läs mer om SHR

The Collector's Hotels består av tre personliga hotell i Gamla Stan - Lord Nelson, Lady Hamilton & Victory Hotel  samt restaurang Leijontornet och Bakfickan Djuret - som ägs och drivs av familjen Bengtsson sedan 1974. Läs mer om The Collector's Hotels