Mitel Sweden AB

Aastra tecknar partneravtal med IPnett

Nyhet   •   Apr 30, 2013 14:32 CEST

Aastra Telecom har tecknat ett nytt partneravtal med IPnett, en av Nordens ledande verksamheter inom innovativa kommunikations- och säkerhetslösningar.

I och med avtalet blir IPnett en av de direktköpande partners som har möjlighet att leverera Aastras produkter och tjänster i Sverige. Samtidigt tilldelas IPnett ansvar för uppgradering, service och support av Aastras kommunikationsplattform MX-ONE i Jokkmokks kommun.

- IPnetts profil som operatörsoberoende systemintegratör, och vilja att utveckla och kundanpassa kommunikationslösningar i Sverige, Norge och Danmark, gör dem till ett fantastiskt komplement till våra övriga partners. Vi gläds åt samarbetet med IPnett som nu är en av våra direktköpande partners, säger Claes Kolare, vd på Aastra i Sverige.

IPnett grundades 1999 och har under de senaste åren vuxit till att bli en av Nordens ledande verksamheter inom innovativa kommunikations- och säkerhetslösningar där tal, webtjänster, rörliga bilder och datatrafik integreras för att stärka kundernas konkurrenskraft.