Mitel Sweden AB

Aastras kund Örebro Läns Landsting tog SM-guld i telefoni – igen

Nyhet   •   Jan 24, 2014 10:18 CET

Igår korades vinnarna i årets SM i Telefoni och Kundservice på en gala på Clarion Hotel Stockholm. Aastra vill passa på att gratulera vår kund Örebro Läns Landsting, som tog hem mästartiteln i den största klassen för företag och organisationer med fler än 7 000 anknytningar.

Motiveringen för utmärkelsen lyder: ”Telefonisterna visar en hög kompetens och agerar förträffligt gentemot inringande medborgare. Man får ett sympatiskt bemötande som håller en god kvalité år efter år.”

Det var femte året i rad som Örebro Läns Landsting tog hem titeln och deras framgångar visar hur ett målmedvetet arbete kan leda till framgång i en sektor präglad av hög tidspress och höga krav på kundbemötandet, och där de som ringer – sjuka eller anhöriga – kan få den hjälp de behöver i en svår stund.

Örebro Läns Landsting har också gjort smarta investeringar i teknik för att underlätta kundservicearbetet och spara tid både för de anställda och de som ringer. Hur Aastras produkter bidragit till ÖLL:s framgångar kan man läsa mer om i ett kundcase vi gjorde under 2013.

Nu håller vi tummarna för lika stora framgångar 2014!