Mitel Sweden AB

Återupplev Applikationsdagarna med Aastra och Mitel

Nyhet   •   Jun 10, 2014 09:32 CEST

Den 16:e upplagan av Aastras Applikationsdagar som ägde rum på Djurönäset i maj blev i vanlig ordning en publiksuccé, och vi var tvungna att stänga anmälningarna rekordtidigt. För dig som inte kunde vara på plats – eller som var där och vill återuppleva dagarna – har vi samlat några filmade höjdpunkter. Håll till godo!

Claes Kolare, VD på Aastra i Sverige inledde de två dagarna med att hälsa alla välkomna och introducera Mitels chefsarkitekt, Christian Szpilfogel, som berättade om företagens gemensamma väg framåt. Två andra presentatörer som fick höga betyg den första dagen var inspirationstalaren Stefan Hyttfors och Fredrik Croona, konsult åt SJ som delade med sig om hur SJ använder Aastras lösningar i verksamheten. Här är en film med några röster från golvet:

När två företag blir ett finns det alltid många sätt att framställa det på. Filmen om den spirande kärlekssagan mellan Aasta Agil och Micke Mitell - som fick världspremiär på mässan - är ett av dessa sätt. [varning: Kan innehålla spår av glimt i ögat]

Och här är ett svep från de två dagarna. Vi hoppas att ni förstår varför vi var tvungna att sätta ”lapp på luckan” tidigt – Djurönäset var fyllt till bristningsgränsen.

Snart börjar semestertiderna på allvar. Nu börjar vi ladda för en spännande höst - och inte minst för Applikationsdagarna 2015 – och kan avslöja att de äger rum i Karlstad den 5 och 6 maj!