Watch it Live AB

Adam Alsing ny krönikör på watchitlive.se

Nyhet   •   Okt 22, 2010 14:56 CEST

Idag kan ni läsa Adam’s första krönika "alla som inte hoppar..." på watchitlive.se och till våren kommer han delta i ett antal resor till Milano. http://www.watchitlive.se/web/alla_som_inte_hoppar.aspx

Fotboll handlar om passion, inte minst i Italien där fotbollen ibland jämförs med religion. Denna säsongen har påven fått konkurrens av Serie A på sin mest heliga stund, lunchtid på Söndagar, något som fått vatikanen att rasa eftersom man anser att det är ”ett hot mot kärnfamiljen”. Kanske svårt att förstå för oss i Sverige men i Italien bråkar man inte med påven i onödan. Fotbollen har dock en speciell plats i varje italienare’s hjärta och kanske är det därför som det italienska fotbolls förbundet vågar utmana kyrkan och nu spelas vissa matcher på denna heliga stund utan att det skapat allt för mycket protester bland det italienska folket.

Italien är ett speciellt land med en speciell fotbollskultur och ett måste för alla fotbollsälskare är att någon gång uppleva en match på klassiska San Siro i Milano, vi ger er den chansen.

watchitlive.se