Infotech Umeå

Ägarskifte i resebyrå

Nyhet   •   Aug 21, 2015 12:01 CEST

Entreprenören Edward Lantz går in som ny huvudägare i resebolaget Via Travel Norrland. Tidigare har Edward Lantz bland annat varit vd för IT-Hantverkarna i Umeå.

Edward Lantz blir ny huvudägare i Via Travel Norrland AB och tar över efter Maria Thelberg, som lämnar VD-rollen efter 10 år som ägare.

– Jag känner ett stort förtroende för Edward och gillar hans affärstänk. Det känns jätteskönt att lämna över till en driven entreprenör som kommer ta vara på det vi byggt upp under de här 10 åren. Det här är den bästa lösningen långsiktigt för våra medarbetare. Jag vill att företaget fortsätter utvecklas till nya nivåer, säger Maria Thelberg.

Via Travel Norrland har i nuläget kontor i Skellefteå, Umeå, Örnsköldsvik och Sundsvall. Edward Lantz signalerar att det kommer nya arbetstillfällen.

– Det kommer att tillsättas flera nya tjänster inom en snar framtid, säger Edward Lantz om företaget vars omsättning var 144 miljoner kronor år 2014, något som Lantz nu vill vara med och öka.

– Det här bolaget ska växa. Det närmaste målet är 200 miljoner kronor, säger Edward Lantz.

Maria Thelberg kommer fortsätta som styrelseledamot i bolaget och bidrar till företagets utveckling som rådgivare.

Mikael Hansson