Bamba AB

Äntligen i mål – Syskonen Jonåker är framme hos morfar efter 16 mil på sparkcykel

Nyhet   •   Jul 08, 2013 15:44 CEST

Sommarens stora utmaning slutade i lycka och kramar för de tre syskonen Wiggo 12 år, Nova  och Elton 10 år när de i torsdags kom fram till morfar. På två dagar hade de tillryggalagt en sträcka på 16 mil då de sparkat sig från hemmet i Mölndal till morfar i Götene.

”De känns i kroppen” säger barnen samstämmigt när de lättade och trötta men väldigt glada pustar ut hos morfar. Första dagen sparkade hjältarna otroliga 10 mil på sina Yedoo-sparkcyklar. I Tumleberg hjälpte mamma Sara, pappa Daniel och lillebror Levis som rest bredvid i servicebilen, till att sätta upp tälten så att Wiggo, Nova och Elton kunde få en natts välbehövlig vila. Under torsdagen avslutade barnen med att sparka sig de avslutande 6 milen rakt in i famnen på en väntande morfar i Götene.

”Det har varit ett jättekul projekt som engagerat många”, säger Fredrik Bergman en av grundarna till Bamba.se som hjälpt barnen med sparkcyklar. ”Det har vällt in lyckönskningar och hejarop till barnen  både via deras blogg och vår Facebook-sida, men det är inte konstigt, barnens prestation är verkligen beundransvärd!”, fortsätter han.

Wiggo, Nova och Elton kommer nu att ta sommarlov ”på riktigt” men har redan börjat fundera på vad deras nästa utmaning ska bli.

För mer information kontakta:
Fredrik Bergman, Bamba.se, 0723-001006