Fitnessgalan AB

Aftonbladet Wellness Rapporterar Från Fitnessgalan

Nyhet   •   Maj 02, 2014 11:42 CEST

Nu närmar det sig årets största fitnesshändelse. Det märks inte minst på medias intresse för Fitnessgalan. Aftonbladet Wellness spelar in sista avsnittet av sin WebbTV-satsning på fitnessmässan och hälsomässan, som är en del av Fitnessgalan och äger rum 9-11 maj i Globen. Aftonbladets reportrar besöker Globen för att intervjua fitnessprofiler, prata med besökare och rapportera om alla spännande händelser direkt från mässgolven.

Fredagen 9 maj besöker Aftonbladet Wellness Fitnessgalan i Globen för att spela in sista avsnittet av WebbTV-satsningen med samma namn. Fitnessgalan utgör navet av fitnessbranchens senaste händelser och huserar många spännande tävlingar och happenings under helgen. Däribland får besökare bevittna Nordic Grand Prix med tävlingar inom Fitness & Bodybuilding, nordiska mästerskapen i Pole Dance, SM i hinderbana och ta del av många intressanta föreläsningar och testa nya träningsformer. Branschledande utställare cementerar sin ställning med närvaro på mässorna och presenterar produkter och tjänster inom fitness, skönhet, friskvård och hälsa.

Aftonbladet Wellness kommer intervjua profiler från Fitnessgalan, diskutera träningstrender och andra heta ämnen inom branschen med insatta, och besöka mässgolven för att prova på nya träningsformer och mingla med besökarna. Aftonbladet Wellness stora satsning på Fitnessgalan, med fitnessmässan och hälsomässan, visar hur stort intresset är för händelserna i globen 9-11 maj. Tillsammans med många andra publikationer och mediakanaler, däribland Sveriges största fitnesstidning Iron Man Magazine, rapporterar Aftonbladet Wellness om årets största fitnesshändelse. Läs mer om fitnessmässan och hälsomässan på Fitnessgalans hemsida.