Packaging Arena

Aktuellt från The Packaging Arena

Nyhet   •   Feb 05, 2013 09:44 CET

Toppnamn till PACSEM 2013 – Sista anmälan 11 februari!
Den 6-7 mars samlar Packaging Arena de absoluta toppnamnen inom förpackning och innovation i Karlstad. ABSOLUT VODKA, BillerudKorsnäs, ICA, Oriflame och Tetra Pak är några av namnen på talarlistan. PACSEM 2013 blir det självklara startskottet för förpackningsbranschen i år. Vid det här laget har PACSEM befäst sin position som den mest nytänkande konferensen i branschen.

PACSEM tillför alltid nya intressanta infallsvinklar. Konferensen lockar företag från en rad olika branscher där den gemensamma nämnaren är förpackningar. Här samlas företag verksamma inom allt från material, konvertering och design till forskning och varumärkesägare.

– PACSEM 2013 har något för alla, oavsett var i kedjan du befinner dig. Dessutom ges det alltid mycket utrymme att mingla och knyta nya affärskontakter. Med Kristoffer Appelquist som konferencier har vi också Sveriges roligaste och smartaste komiker med oss, säger Sandra Eriksson.

OBS! Sista anmälningsdag är 11 feb. Anmäl dig idag!

Läs mer om PACSEM 2013 och boka din plats på:
www.packagingarena.com/pacsem

Program:

För mer information:
Sandra Eriksson
sandra.eriksson@packagingarena.com

Nätverksträff Broby Grafiska Sunne 21 februari – OBS! Ej 21 april som i tidigare inbjudan
I första inbjudan som gick ut blev det fel datum. Det är alltså redan den 21 februari vi vill hälsa dig välkommen till Broby Grafiska! Vi vill visa vad skolan kan erbjuda er vid framtagandet av förpackningsprototyper. Kom och träffa studenter och personal som i workshopform visar upp utrustning och arbetssätt.

Ni kommer att få se och ta del av innovativa förpackningar, våra UV-printrar, Kongsbergsbord, tryckpressar, fyllningsmaskin och mycket mera.

Sista anmälningsdag 18 februari.
Kostnad: Gratis för medlemsföretag i The Packaging Arena, 100 kr för övriga.

Anmäl dig till info@packagingarena.com med namn och företag.

Alla företag är välkomna!

Vi välkomnar Persson Innovation AB som nytt medlemsföretag
Persson Innovation är baserade i Kumla och tillverkar bärhandtag till olika produkter, exempelvis bag in box-förpackningar. Deras verksamhet är spridd i hela världen med kunder baserade i Europa, Sydostasien, Mellanöstern, Sydamerika, Nordamerika och Afrika. Mer än 99 procent av deras produkter - handtag och maskiner för anbringande av handtagen på kartonger - exporteras från Sverige.

Varmt välkomna säger vi på The Packaging Arena!

NERO-seminarium – När börjar hjulen snurra i Sverige igen? Anmäl dig idag!
NERO anordnar nytt lunch-seminarium den 7 februari. Den här gången med Johan Bissman som är sektionschef på Arbetsförmedlingens Analysavdelning och har tidigare ansvarat bland annat för arbetsmarknadsprognoser för Värmlands- och Örebro län.

Hur ser det ut med ekonomi och arbete i världen, Sverige och Värmland? Vad gör man i USA, Kina och i övriga Europa – när kommer hjulen i Sverige att börja snurra igen?

Och mer tillspetsat; vilka utmaningar står Värmland inför i ett arbetsmarknadsperspektiv?

Under seminariet ges en summarisk bild av världsekonomin som startpunkt för en kort beskrivning av arbetsmarknaden i Sverige nu och i nära framtid.

Den 7 februari 11:30 - 13: 00 på Claesson's restaurang i Karolinen, Våxnäsgatan 10, 653 40, Karlstad.

Välkommen med din anmälan till Monica Brandelius; m.brandelius@paperprovince.com telefon 0705 666 442. OBS! sista anmälningsdag är tisdag 5 februari, kostnad för seminariet 100 kr

På gång i The Packaging Arena

7 feb      NERO-Seminarium
21 feb    Nätverksträff Broby Grafiska i Sunne