Allt för föräldrar

Allt för föräldrar lanserar interaktiv graviditetskalender

Nyhet  •  2010-09-22 10:25 CEST

Följ utvecklingen under livets 40 mest spännande veckor dag för dag. Med Allt för föräldrars graviditetskalender hittar du information om fostrets utveckling och vad som händer i den gravida kvinnans egen kropp. Nu lanserar Allt för föräldrar en interaktiv kalender där medlemmarna kombinerar video och widgets med egna anteckningar.

–Graviditetskalendern är en dag-för-dagbok över just din graviditet. Genom att skriva in datumet för sista mensens första dag (eller befruktningsdag eller beräknad ankomstdag) räknar kalendern ut vilken dag just din graviditet börjar, och när bebisen kan tänkas anlända. Förutom att du sedan får en massa goda råd och intressanta fakta från barnmorskan, kan du även använda kalendern som dagbok eller memo genom att skriva in dina egna anteckningar. Att kombinera video och widgets i graviditetskalendern ser ut att bli en succé, säger Peter Scheffer, VD på Allt för föräldrar.

Graviditetskalendern har fem olika widgets som räknar ner veckorna tills bebisens ankomst. En widget är en räknare/ticker som man kan lägga upp på sin blogg, hemsida eller t.ex. som byline i foruminlägg. Förutom att tillhandahålla widgets kan man i Graviditetskalender se video på hur fostret ser ut i magen under graviditeten.

För mer information kontakta:

Allt för föräldrar AB: Peter Scheffer VD, 0708 663 994; peter.scheffer@alltforforaldrar.se

Läs mer om Allt för föräldrars Graviditetskalender

Om Allt för föräldrar
Allt för föräldrar AB är ett mediehus som vänder sig till dig som är gravid och till småbarnsföräldrar. Idag är Allt för föräldrar en av Sveriges största communities på Internet för målgruppen med drygt 200 000 unika besökare i veckan, och tillsammans med Magasinet Föräldraguiden och sina unika e-DM aktiviteter når Allt för föräldrar över 80 procent av alla gravida och småbarnsfamiljer i Sverige. I styrelsen återfinns bla Peter Lindell, styrelseordförande, och Carl Palmstierna

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom