Svensk Kasinoguide

Allt högre säkerhet på bingositerna

Nyhet   •   Jul 02, 2012 17:10 CEST

Frågan om säkerhet när det gäller bingo på nätet är alltid aktuell. Det finns vissa potentiella kunder som har vissa tveksamheter inför att skapa ett konto på en bingosajt och göra insättningar av egna pengar. Bingosajterna är fullt medvetna om detta och utvecklar ständigt nya sätt att öka säkerheten och tryggheten för spelarna. Förmodligen är online bingo en av de branscher i vilka det arbetas hårdast med att implementera olika säkerhetslösningar.

Varje renommerad bingosajt använder sig av Secure Socket Layer-kryptering (SSL) för all information som kunderna skickar till sajten. Varje ekonomisk transaktion är skyddad mot obehörig avlyssning. SSL ger även ett skydd mot avlyssning vid inloggning till bingosajten.

Bingosajterna har också som policy att rekommendera kunderna att välja så pass unika och komplicerade lösenord som möjligt. En del bingosajter tvingar till och med kunderna att välja lösenord som innehåller såväl stora och små bokstäver som siffror och specialtecken.