Alten

Alten nominerade till Årets Employer Branding företag

Nyhet   •   Dec 04, 2013 16:07 CET

Alten Sverige har blivit nominerade till årets employer branding företag 2014 av Universum. De företag som nomineras till utmärkelsen utmärks av att de aktivt involverar hela organisationen, från ledningsgrupp till linje, i employer branding-frågor och jobbar på ett strategiskt och inspirerande sätt.

Universums motivering till varför vi är nominerade är:
Detta företag har arbetat mycket hårt med employer branding frågorna och gjort tydliga och starka resultat. Företaget har med en god portion fingertoppskänsla valt de personer som fått representera företaget i profileringen. Genom detta lyckas man visa på den bredd och det djup av möjligheter som finns för unga människor inom företaget. Företaget har verkat inspirerande på många andra företag i samma bransch. Universum Communications vill därför nominera Alten till årets employer branding företag 2014.

–Detta är naturligtvis något vi blir mycket glada och stolta över. Vi har precis bytt namn från Xdin till Alten men kommer att fortsätta arbeta efter vår affärsmodell. Vår valfrihet, vår kompetens och vårt engagemang kommer vi aldrig att ändra på! Vi var nominerade även 2013 vilket tyder på att vi gör rätt saker, men för 2014 räknar jag med att vi vinner, säger Magnus Liljeqvist, Marknadschef på Alten Sverige.

I juryarbetet utgår juryn från följande kriterier:

- ledningsgruppens engagemang i employer branding-frågorna
- att organisationen marknadsför/kommunicerar sitt employer brand på ett innovativt och trovärdigt sätt
- att organisationens employer branding-aktiviteter lett till resultat i bl.a. Universums mätningar

Några av övriga företag som är nominerade i kategorin är H&M, Rejlers, Tetra Pak och LRF Konsult.