Marknadsbolaget

Alumner från Linköpings universitet träffas i Stockholm den 1 december

Nyhet   •   Nov 25, 2011 09:44 CET

Vad hände med Kalle från Historia 2? Vad är på gång i din gamla studentstad? Den 1 december har alumner från Linköpings universitet som bor i Stockholm möjlighet att återse gamla studiekompisar eller knyta nya värdefulla kontakter, möta Årets alumner och höra mer om spännande jobb i Sveriges fjärde storstadsregion! Det är dags för årets alumniträff i World Trade Center.

Förutom mat och mingel bjuder kvällen på möjligheter att kanske byta jobb eller arbetsort. Under kvällen finns ett antal av regionens attraktiva arbetsgivare på plats och berättar om sin verksamhet. Här finns möjlighet att prata arbetsmarknad och höra mer om konkreta jobbmöjligheter i Fjärde Storstadsregionen.

Viljan och modet att förändra är utmärkande för de två mottagarna av Årets alumn. I år delade Linköpings universitet ut utmärkelsen för första gången till Jeanette Mikkelsen, som brinner för en bättre äldrevård, och Erik Thorstensson, som skapar nya designprodukter av industrispill. Nu kommer Jeanette och Erik till Stockholm för att berätta om sina livs- och karriärval.

Alumniträffen arrangeras av Liu Alumni vid Linköpings universitet och Marknadsbolaget i Fjärde Storstadsregionen.