Riksföreningen för ambulanssjuksköterskor

Ambulansforum 2011 i samarbete mellan Riksföreningen för ambulanssjuksköterskor, Informationsbolaget och Ambulansforum.se

Nyhet   •   Feb 21, 2011 22:22 CET

17-18 maj arrangerar Informationsbolaget, Ambulansforum.se och Riksföreningen för ambulansjuksköterskor; Ambulansforum 2011.

Ambulansforum 2011 är en branschanpassad konferens och utställning som riktar sig till ambulanssjukvårdare, sjuksköterskor samt alla som levererar utrustning och tjänster inom den prehospitala akutsjukvården. Konferensen handlar bl.a. om: Framtidens ambulanssjukvård, Kompetensbeskrivning för ambulanssjuksköterskor, Hur möter vi andra kulturer?, Fast Track, Ambulanssjukvård i andra länder. Vi presenterar dessutom också ett antal mycket intressanta magisteruppsatser.

Vi satsar nu på att Ambulansforum ska bli den största och mest naturliga mötesplatsen för all personal i och kring ambulanssjukvården. Vi fortsätter satsa på ambulansforum.se som nu kompletteras med en helt ny ambulanstidning samt konferensen som ska återkomma varje år.

Mer information finns på:

ambssk.se/event

ambulansforum2011.se