Lundbergh Viking Handelsbolag

Amerikanska skateboardmärket Monkey Business öppnar svensk webshop idag

Nyhet   •   Dec 01, 2011 13:25 CET

Monkey Business är ett innovativt varumärke inom skateboarding med fokus på tillbehör såsom hardware (skruvar i olika färger), riser pads (i bambu), wax samt skateboard decks i limiterad upplaga. Monkey Business grundades 1996 i Laguna Beach, Kalifornien.

Monkey Business lägger också största vikt på hur man ska göra bättre produkter och samtidigt bli ett bättre företag när det gäller miljömedvetenhet. Monkey Business tar aktiv ställning för miljön genom sitt deltagande i diverse miljöprojekt och företaget skänker också en slant till miljöorganisationer för varje produkt man säljer.

Monkey Business Sweden Webshop administreras av varumärkets distributör i Sverige, Lundbergh Viking HB, som även är exklusiv distributör för Zap Skimboards produkter på den skandinaviska marknaden.

Mer information finns på Monkey Business hemsida/webshop: www.monkeybusiness-sweden.se

För ytterligare information, kontakta: Mats Viking, Lundbergh Viking HB, mobil: +46 (0)73-535 28 00, e-post: info@lundbergh-viking.com

OM MONKEY BUSINESS
Monkey Business startades 1996 av Mike Patton och företaget har sin bas i Laguna Beach, Kalifornien, USA. Företaget tillverkar tillbehör till skateboards, såsom: hardware, risers, skate-decks och wax. Monkey Business är även känt för sina skateboard decks i limiterad upplaga som utsmyckats av olika konstnärer. För Monkey Business är det viktigt att tänka på miljön i varje del av sin verksamhet - genom produktserien 'Tread Lightly' har Monkey Business tagit fram produkter som bl.a. är tillverkade med 100% återvunnet material och allt är biologiskt nedbrytbart.

Mer information om Monkey Business finns på:
www.monkeybusiness.com

www.monkeybusiness-sweden.se

OM LUNDBERGH VIKING HB
Lundbergh Viking Handelsbolag agerar skandinavisk distributör inom sport- och fritidssektorn med fokus på brädsport samt bedriver förlagsverksamhet. Företaget grundades år 2000 och är beläget i Åhus på den skånska ostkusten.

Mer information om Lundbergh Viking HB finns på:
www.lundbergh-viking.com