Allévo

Ancrona - Ny distributör för Allévo i Sverige

Nyhet   •   Feb 24, 2016 15:32 CET

Karo Bio AB förvärvade vid årsskiftet varumärket Allévo från Orkla. Swereco Group AB som är ett dotterbolag till Karo Bio, har hand om försäljning och marknadsföring av Allévo på den nordiska marknaden. Swereco Group har valt Ancrona som sin svenska distributör för dagligvaru- och servicehandeln.

Allévo lanserades 2007 och är idag ett av de ledande varumärkena i Norden inom viktminsknings-produkter. Man har över 20 års erfarenhet av viktkategorin. Allévo erbjuder idag ett brett sortiment viktprodukter och ett unikt stöd för att underlätta viktminskning och även när man ska behålla vikten. Allévos produkter finns att köpa i dagligvaruhandeln, Apotek, hälsofack, servicehandeln, lågprisbutiker samt Internet.

Swereco Group är en väletablerad aktör på den nordiska apoteksmarknaden med flera starka varumärken i sin portfölj exempelvis Mabs, Dosett och Triolif. Med senaste tillskottet Allévo får man nu ytterligare ett starkt varumärke att jobba med. Swereco Group kommer att hantera distribution och försäljning av Allévo mot apotek- och hälsofackhandeln.

Allévo är ett starkt och etablerat varumärke och kommer att stärka vår roll i butik. Vi är jätteglada och stolta över möjligheten att arbeta med varumärket. Vår säljkår kommer att se till att marknads-satsningarna för Allévo optimeras på bästa sätt. Vi visar återigen att vi är ett av de ledande distributörs- och säljbolagen i Sverige, säger Peter Nordwall, VD på Ancrona.

Genom samarbetet med Ancrona får vi tillgång till en etablerad och professionell säljkår som kan stärka Allévos position inom Dagligvaruhandeln och också öppna upp för nya försäljningskanaler. Vi ser fram emot en spännande resa tillsammans med Ancrona, säger Peter Blom, Försäljningschef på Swereco Group.

För mer information kontakta:

Peter Nordwall, VD på Ancrona AB, mail: peter.nordwall@ancrona.se alt. mobil: 073-397 85 00

Peter Blom, Sales Director på Swereco, mail: peter.blom@swerecogroup.se alt. mobil: 0706-55 56 98