Vectura

Anna Ernestam utsedd till t.f. vd i Vectura

Nyhet   •   Aug 07, 2013 15:34 CEST

Anna Ernestam, vice vd och ekonomichef i Vectura, har utsetts till t.f. vd i Vectura från den 7 augusti. Jan Colliander lämnar vd-posten efter fem framgångsrika år med att bygga upp bolaget.

– Jan Colliander har ansvarat för att utveckla  Vectura till en ledande aktör inom transportinfrastruktur. Både sambolagiseringen av två statliga enheter och utvecklingen av verksamheten i Vectura de senaste åren har genomförts på ett mycket framgångsrikt sätt. Vectura erbjuder i dag infrastrukturlösningar i världsklass. Jag vill därför tacka Jan för ett föredömligt arbete när han nu lämnar sin vd-post, säger Tomas Carlsson, vd och koncernchef i Sweco.

Under integrationsprocessen med Sweco, som beräknas vara klar vid årsskiftet kommer Anna Ernestam som t.f. vd att leda verksamheten i dotterbolaget Vectura med fokus på affärer och lönsamhet.

– Nu stundar en helt ny fas av utveckling i bolaget och det är därför naturligt att lämna över ledarskapet.  Jag vill passa på att tacka alla medarbetare i Vectura för de senaste årens fantastiska insatser som gjort att vi tagit oss dit vi är i dag, säger Jan Colliander.

Swecos pressmeddelande