APSIS International

Apsis gör det möjligt för e-posten att uppdateras i realtid

Nyhet   •   Dec 03, 2012 11:00 CET

Med hjälp av ny teknik uppdateras e-posten automatiskt när den öppnas

E-postmarknadsföringsföretaget Apsis lanserar en funktion som gör det möjligt att leverera information som är aktuell i samma ögonblick som mottagaren öppnar ditt brev – även om det sker timmar eller dagar efter att du har skickat.

Rent tekniskt handlar det om att innehållet i e-posten låses först när det öppnas av mottagaren. Det betyder alltså att innehåll som förändrats sedan nyhetsbrevet eller e-postmeddelandet avsändes uppdateras automatiskt om händelseutvecklingen förändras.

Användningsområden för tekniken är i dagsläget att uppdatera e-post med information från sociala medier, senaste nyheter, produkttopplistor, väder eller leveransbesked.

Ett genombrott för förmedlare av tidskritisk information som media och reseföretag
Detta öppnar stora möjligheter för de allt vanligare nyhetsbrev som många stora medier förser sina läsare med. Nu kan de hela tiden se till att e-post innehåller den senaste informationen och kommentarerna när meddelandet läses. Reseföretag och andra verksamheter med fluktuerande priserbjudanden kan se till att ändra informationen allteftersom läget förändras.

Den teknik som Apsis har använt till detta är baserad på egenutvecklad teknik för e-post.

– Jag tror att det här kommer att bli en brett använd och uppskattad förbättring som kraftigt ökar värdet i den information som förmedlas och som exempelvis kan meddela om saker är utsålda eller kommunicera den senaste utvecklingen utan att behöva skicka ett nytt mail. Tillsammans med vår teknologi för e-post i mobila enheter har vi tagit stora och viktiga steg för att öka värdet av effekten i e-post i en mobil och ständigt uppdaterad värld. Det är roligt att vi igen är först med en viktig landvinning inom området e-postmarknadsföring. Men även de nya möjligheterna i rapporteringen från sociala medier kommer säkert bli standard inom en snar framtid, säger Apsis grundare och vd Anders Frankel.