MobiOne AB

Arla och Polarbröd utvärderar MobiTemp för temperaturövervakning och ökad matsäkerhet

Nyhet   •   Nov 03, 2016 10:35 CET

Det finns ett ökat och stort intresset kring lösningar för temperaturövervakning vid transport och lastning/lossning av livsmedel och tempererat gods, och några intressanta piloter pågår sedan augusti.

– Arla genomför pilot med MobiTemp och MobiTrack
Arla genomför en pilot för att utvärdera MobiTemp för övervakning och kontroll av kylkedjan vid transport och lastning/lossning. Projektet syftar till att kunna garantera kvaliteten på leveranserna och att undvika svinn.

– Polarbröd utvärderar MobiTemp App
Polarbröd har valt att utvärdera MobiTemp App för att garantera en obruten kyl- och fryskedja vid lastning och lossning. Målet är att öka kvaliteten och kundnöjdheten, samt att undvika svinn.

Med MobiTemp/MobiTemp App övervakas och dokumenteras temperaturen i transporter, på lager och vid lastning/lossning digitalt i realtid. Redan vid leverans kan man enkelt från kontoret få grafer och en redovisning av hela temperaturkedjan och produkttemperaturer, och därmed påvisa en obruten kylkedja. MobiTemp uppfyller satta riktlinjer från Föreningen Fryst och Kyld Mat. Läs mer om MobiTemp.