Flux AB

Armatur som är lätt att gilla: Hover från Flux

Nyhet   •   Mar 10, 2015 11:53 CET

Det är nästan omöjligt att uppfylla allas önskningar men hos Flux gör man sitt bästa och man tror att den nya egenproducerade LED-pendeln Hover kommer väldigt nära.

Vad kan de olika kundgrupperna då tänkas uppskatta?

Elkonsulten söker en flexibel lösning som ger ett bra och funktionellt ljus, gärna med tillval som indirekt ljus och med olika typer av bländskydd. Att det finns olika alternativ på färgtemperatur är en självklarhet idag och om det dessutom finns möjlighet att integrera Tunable White (3000K-6000K med samma ljusflöde genom alla färgtemperaturerna) blir det ett stort plus i kanten. CHECK på Hover.

Arkitekten söker såklart också en armatur som levererar en god belysning. Hen premierar vanligen även en form som fungerar i många miljöer och att det finns möjlighet att kundanpassa längder och ytfinishar. I och med att inget projekt är det andra likt kan det också vara bra om armaturen både kan pendlas, diktmonteras och väggmonteras. CHECK på Hover.

Vad söker elentreprenören då? En stabil och väldesignad armatur som är lätt att installera och som inte kräver en massa underhåll och komponentbyten. En snabb och proffsig teknisk support om det skulle behövas och korta leveranstider på toppen, så tror vi att även flertalet installatörer är glada. CHECK på Hover.

Och sist men definitivt inte minst, så ska den som investerar i anläggningen vara nöjd också. En driftsäker, miljövänlig och energieffektiv armatur med en design som tillför ett värde i inredningen är uppskattad. Är dessutom prislappen rätt så bör vi vara hemma här också - den kortaste Hover-pendeln på 1128mm kostar 1874 kr med prismatisk bländskiva av högsta kvalitet och on/off driver, så en CHECK här med.

Hover finns både som singel och systemlösning, i kundanpassade längder och på kort leveranstid. LED-moduler och drivers kommer från Tridonic.