LEWIS Communications Sverige

Att arbeta med påverkare - nytt frukostseminarium på MyNewsdesk

Nyhet   •   Sep 10, 2014 11:13 CEST

Efter våra tidigare frukostseminarium på MyNewsdesk, då med fokus på brand journalism och content marketing, har turen nu kommit till Influencer Relations

Vart efter vi trappar upp arbetet med att hjälpa företag att kommunicera med hela sitt ekosystem, kunder, återförsäljare, utbildare, politiker och andra, ökar också betydelsen av att kunna identifiera och bygga en relation med personer med mycket stort inflytande. Eller starkt förenklat; det är viktigare att två inflytelserika personer är informerade och införstådda med vad ni gör än att 2 000 andra är det.

De flesta företag vi pratar med idag har redan, eller planerar att, vikta om sin kommunikation mot mer produktion av innehåll - text eller video. Men med det ökande surret och intensifierade informationsflödet vänder sig konsumenter och företag gärna till någon de litar på. Genom att kommunicera direkt med denna påverkare kan man därför skapa en mycket större effekt från kommunikationen jämfört med att bara ösa på med artiklar och tweets.

För mer information och anmälan, gå till MyNewsdesk!