Avenyn Paradgatan AB

Avenyn låter fansen pryda gatan

Nyhet   •   Jul 05, 2013 15:03 CEST

Aldrig förr har det postats så många självporträtt på nätet. I sociala medier, och i synnerhet på Instagram, har beteendet gett upphov till en ny trend kallad "selfie".

En sökning på Instagram i början av juni visade att det då fanns nästan 27 miljoner bilder med hashtaggen #selfie. När motsvarande sökning gjordes en månad senare var antalet uppe i 30 miljoner.

– Många drömmer om att få stå i rampljuset och får sina "15 minutes of fame". Avenyn gör det nu möjligt med #iloveavenyn. En kampanj där Instagramanvändare har möjlighet att synas på en stortavla mitt på Avenyn, säger Madeleine Wahlberg, centrumledare på Avenyföreningen.

Så här funkar #iloveavenyn

1. Användaren tar ett självporträtt, lägger upp bilden på Instagram och hashtaggar #iloveavenyn

2. Därefter visas fotot (efter godkännande) på den storbildsskärm som sitter utanför gallerian där Wallenstam bygger på Avenyn 31-35

Aktiviteten #iloveavenyn håller på till den 31 juli och är dessutom möjlig att delta i för de som inte använder Instagram.

– Ja, alla är välkomna att delta. Det går alldeles utmärkt att skicka ett mail till oss på info@avenyn.se, så lägger vi upp bilden, säger Madeleine Wahlberg.

För mer information, kontakta:

Liselotte Marcusson, kommunikatör Avenyföreningen

E-post: liselotte@avenyn.se

Om Avenyföreningen

Avenyföreningen är en förening för företag i Avenyområdet. Verksamheten drivs i bolaget Avenyn Paradgatan AB. Vi har 230 medlemsföretag. Det handlar om allt från butiker till restauranger, caféer, nattklubbar, teatrar, skönhetssalonger och mycket mer. Vår verksamhetsidé är att utveckla en attraktiv, levande, trygg och unik mötesplats fylld av upplevelser genom hög kvalitet i utbudet av kultur, restauranger, nöjen och shopping.