Avis Budget Group Sverige

Avis lanserar korttidshyra av Skåp- och Lastbilar i fyra timmar från 399:-

Nyhet   •   Mar 20, 2018 09:59 CET

Under 2017 lanserade Avis skåp- och lastbilar i utbudet för Sverige. Flottan har utökats under året och det senaste tillskottet är våra nya Peugeot modeller, Partner med 3 kubik lastutrymme och Expert med 6 kubik lastutrymme. Det innebär att basutbudet nu innehåller grundstorlekarna 3, 6, 12, 17 kubiks lastutrymme. Men det skiljer sig något från station till station och lokala skillnader kan förekomma.

Våra kunder har in marknadsundersökningar även önskat att kunna hyra skåp- och lastbil under lite kortare perioder, när man inte har behovet att hyra ett dygn. Vi förstår det, när man exempelvis när man hämtar nya utemöbler, köra saker till återvinningen eller flytta sitt hem, litet eller stort. Dessutom slipper man bekymtet att backa med släpvagn, som många upplever och är en av många anledningar till varför fler och fler hyr skåpbil i stället.

Priser på 4-timmarshyror

Storlek/lastutrymme (ca) Exempelbil  Bilgrupp Pris/per 4 timmar* Extra km
            3 kubik VW Caddy, Peugeot Partner       B                       399:-        3:50
            6 Kubik Opel Vivaro, Peugeot Expert       D                       499:-        3:50
          12 kubik Iveco Daily       H                       599:-        4:50
          17 kubik Iveco Daily (baklyft)       J                       699:-        4:50

* Inkluderar 50 km. Gäller utvalda stationer, på begränsat antal fordon med reservation för slutförsäljning.

Här kan du läsa mer om erbjudandet och se bilder på våra skåp- och lastbilar.

Särskilda villkor gäller, se här.