Sällma

Bildemo nominerat till årets företag i Uppsala

Nyhet   •   Feb 14, 2013 13:32 CET

Upplands Bildemontering AB (Bildemo) är ett expansivt bilåtervinningsföretag som i samarbete med bilproducenter – svenska och utländska – arbetar för att nå tuffa uppställda mål för återvinning av personbilar.

Bildemo hanterar ca 2 000 bilar per år och ser en fortsatt ökning i framtiden. Däcksverksamheten är en viktig del och man säljer ca 35 000 personbilsdäck årligen.

Arbetsstyrkan består för närvarande av ung. 55 personer.
Bildemo har under lång tid stadigt utvecklat verksamheten och också vunnit stort förtroende i vida kretsar. De senaste åren har man satsat rejält såväl lokalmässigt som på att utveckla personalen på olika sätt. Man bygger nu ytterligare en anläggning för att möta den stigande efterfrågan på reservdelar och däck.

Bildemo har tidigt insett styrkan i att satsa på egna goda krafter. Man har arbetat hårt för att stödja nya ledares utmaning i att axla ledarrollen. Vidare har man har också lagt stort fokus på att höja nivån på hela säljprocessen. Dessa satsningar har burit frukt och vi på Sällma känner oss stolta över att få vara deras samarbetspartner.

Sällma har under flera år genomfört utvecklingsprogram som givit nya ledare användbara kunskaper och verktyg för att kunna ta klivet och växa in i ledarrollens olika utmaningar. Vi har också fått förtroendet att utveckla personalens säljande beteende: de som säljer på inkommande samtal, de som står i butiken samt de som arbetar i däckverkstaden.

Janne Andersson, vVD och delägare, menar att samarbetet med Sällma har bidragit till ledningen fått mer tid för utveckling och planering så att man har kunnat fullfölja sin expansion.

Nyligen blev man bäst i Sverige på att sälja premiumdäck. I år var man en hårsmån ifrån att bli korade till årets företag i Uppsala men fick se sig slagna i finalen.

Bildemo syns dessutom mycket i media då man valt att sponsra Uppsalas elitidrottare i såväl ishockey, fotboll, bandy och innebandy.

Janne Andersson:

”Vi har sedan flera år tillbaka valt att arbeta med Sällma då de är jordnära och får saker att hända.”
Och vi på Sällma hoppas på ett fortsatt inspirerande samarbete med ett företag i en bransch som dagligen möter kunder med mycket höga krav på snabb och säker leverans.

Besök Bildemos hemsida »