Mitel Sweden AB

Boka in 3-4 februari i din kalender för att träffa Mitel på MVT@ - en nationell mötesplats för välfärdsteknologi och e-hälsa!

Nyhet   •   Jan 13, 2016 08:30 CET

Mötesplats välfärdsteknologi & e-hälsa är en efterlängtad arena för framtiden inom kommunal vård och omsorg. Välfärdsteknologin är på stark frammarsch och leder till ökad självständighet, trygghet och delaktighet i samhället om vi utgår från individens behov och förutsättningar.

MVT är en konferens och mässa på Kistamässan där kommunal vård, omsorg och socialtjänst möter aktörer och innovatörer i branschen. MVT ger inspiration och idéer till förändrade arbetssätt, visar goda exempel hur arbetet med välfärdsteknologi kan utformas för att underlätta vardagen för individen med fokus på det egna boendet.

Mitel och DruidSoftware har en gemensam monter där du träffar våra representanter så de kan berätta mer om hur vi kan bidra till att ta tekniken för kommunal vård och omsorg till nästa nivå. (Monter E:51)

Några ämnen vi gärna diskuterar i vår monter är:

Ett eget mobilnät!
Vill du ha dedikerad mobiltäckning, garanterad kapacitet, kontroll över både i vilket moln din data lagras och dina mobilkostnader, integration med applikationer, manuella och automatiska larmer och användning av standard mobilterminaler? Då kan ett privat mobilnät vara lösningen.

Läs mer om lokala mobilnät

Snabbare och effektivare kommunikation
Letar ni efter en enkel, allt-i-ett samarbetslösning med bl.a. schemalagda & spontana ljud-, web och videokonferenser, delning av skrivbord och program där deltagarna inte ens behöver ladda hem någon app?

Läs mer om hur snabba upp och förenkla er kommunikation

En mobilapp utvecklad enligt principen Mobile First!
MiCollab är en Mobile First-mobilapp som är specialdesignad för alla mobiltelefoner (iOS, Android, BlackBerry och Windows Mobile) och ger ett intuitivt och konsekvent användargränssnitt för röst, video, och samarbete.