SIBA AB

Bra drag på hockeynight i Södertälje

Nyhet   •   Feb 12, 2010 08:00 CET

Riktigt roligt var att en av besökarna fyllde nio år och för honom blev kvällen en succé. Han slog bland de snabbaste straffarna och vann ett signerat NHL 10-spel.
- Så fort jag såg att ni skulle ha den här kvällen så anmälde jag oss. Det var så lyckat att min son fyllde år precis i dag, säger pojkens mamma. Han är överlycklig för att få träffa spelarna, bli fotograferad med dem och samla på sig en massa autografer.

En legend var också på plats, Curre Larsson, NHL-proffsmålvakt och världsstjärna på 1970-talet.
- Vilket trevlig tillställning för laget och för fansen, säger Curre Larsson.

Populärast i kväll var helt klart straffar och NHL 10-spelandet på Xbox. Den var kö hela kvällen. Flera sköt flera gånger.

Hela personalen från SIBA Södertälje gjorde verkligen en underbar insats för att besökarna skulle trivas. Att nämna är Charbel Mikhael, områdesansvarig data & telefon, som skrev ut bilder till kunderna och sålde samtidigt HP-skrivare. Anneli Cicek, områdesansvarig kök & tvätt, pratade med kunder som kom till OBH Nordicas demonstrationsställ med nygjort kaffe från kapselmaskinen Martello. Christer Martinsen, exponeringsansvarig och ställföreträdande butikschef såg till att varuhuset var redo för hockeynight och tog hand om kunderna exemplariskt.

Pär Panto, butikschef SIBA Kungens Kurva och Nils Gustafsson, butikschef SIBA Sickla var nyfikna och kom för att hjälpa till under kvällen.
- Det här var riktigt roligt. Nu är jag verkligen laddad till vi ska ha hockeynight i Kungens Kurva, säger Pär Panto.

Elitseriespelarna var nöjd med SIBA hockeynight i Södertälje.
- Ni har verkligen gjort en proffsig kväll. Det var väl genomtänkt och roligt, sa flera av elitseriespelarna från SSK.