BrandMaster

BrandMaster söker Integrationskonsult

Nyhet   •   Feb 18, 2016 12:34 CET

BrandMaster är ett ledande programvaru- och konsultföretag inom MRM (Marketing Resource Management) och Brand Management.

Vår molnplattform hjälper våra kunder över stora delar världen att hantera sina varumärken och marknadsföringskampanjer snabbt, kontrollerat och kostnadseffektivt.

I samband med implementering av vår molnplattform utförs ofta integrationsarbeten mot andra system.

Integrationskonsult

Vi söker nu en integrationskonsult till vår konsultorganisation som implementerar, förvaltar och supporterar våra lösningar hos kunderna. Som integrationskonsult är grunden för ett lyckat arbete förståelse för möjligheter och begränsningar med standardsystem.

Arbetsuppgifter

Som integrationskonsult kommer du:

• ansvara för att fastställa design och arkitektur för integrationer mellan våra lösningar och andra system hos kunderna.
  • vara delaktig i planering & utveckling, testning och dokumentation av integrationer.
  • arbeta i projekt tillsammans med kunder och deras leverantörer.

Eftersom detta är ett växande område för oss, söker vi dig som är intresserad av att vara med och driva utvecklingen av våra processer, metodik samt verktygsval.

Vem är du?

För att lyckas tror vi du att du:

• har en utbildningsbakgrund inom IT, med erfarenhet från programmering och integration av framförallt Web Services
  • har också god kunskap inom områden som nätverkskommunikation, IT-säkerhet och Directory Services/SSO
  • är van att arbeta i projekt med direktkontakt till kunder.
  • har god förmåga att fånga kunders behov och förväntningar och omvandla dessa till förslag som du sedan presenterar både skriftlig och muntligt.
  • har kunskaper och erfarenhet från CMS-, CRM-, PIM- eller DAM-system.
  • besitter goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.

Erfarenhet från arbete med sälj- och marknadsorganisationer är meriterande.

Vad vi erbjuder

BrandMaster är ett starkt företag med expansiva planer. Du får jobba med engagerade och passionerade kollegor med gedigen erfarenhet inom sitt område. Vår drivkraft är att skapa verklig nytta ute hos våra kunder. Som medarbetare i BrandMaster får du stor möjlighet att vara med och påverka företagets utveckling. Du får också möjligheten att arbeta med spännande och moderna SaaS-lösningar i en omväxlade miljö där varje projekt, på sitt sätt, är unikt.

Om oss

BrandMaster grundades 1998 med ambitionen att bli det ledande företaget inom marknadsföringsprogramvara i Europa.

Som molnplattform från dag ett har vår MRM-lösning (hantering för marknadsföringsresurser) och våra relaterade tjänster hjälpt våra kunder att hantera sina varumärken och marknadsföringskampanjer snabbt, kontrollerat och kostnadseffektivt.

Tjänsten är tillsvidare anställning med placeringsort i Linköping eller Stockholm.

Är du intresserad?

Skicka din ansökan senast den 15 mars till konsultchef Johnny Lang johnny.lang@brandmaster.com.
Utvärdering sker löpande. Eventuella frågor om tjänsten besvaras också av Johnny Lang.