PDF Brasserie Group

Brunchen på Villa Godthem

Nyhet   •   Aug 20, 2015 11:35 CEST

Villa Godthem är en unik grosshandlarvilla och före detta privatbostad som stod klar år 1874. Den byggdes av hängivna beundrare som en gåva till den kända operasångaren Carl Johan Uddman. Enligt historien promenerade den voluminöse Uddman för ovanlighetens skull hem från operan, och när han väl kom in i hallen utbrast han flåsande:

– Jag har GÅTT-hem!!!

Därav namnet.

Att Villa Godthem en gång varit en privatbostad märks än idag, den har en hemtrevlig känsla som du inte kan hitta någon annanstans. Hos oss kan du känna dig lika hemma som du skulle i ditt eget hem, skillnaden är den fantastiska maten och de utsökta bakverken som vi gör åt dig istället för att du ska behöva göra det själv. Här kan du andas ut ordentligt och njuta av livet.

Med start den 5:e september kan du varje lördag och söndag njuta av brunch i form av sallader, hembakade baguetter och nygräddade pizzor direkt från den vedeldade brödugnen. Pizzareceptet är ett resultat av många lärorika resor till Italien, och gör våra pizzor till några av de bästa pizzorna du kan hitta i stan. Kanske de bästa pizzorna, till och med.

Vi ställer på nytt upp vår omtalade ”djurgårdsbrunch” i form av en stor buffé vid vår öppna spis. I år har vi även hemgjord mjukglass som du absolut inte får missa! Slå dig ner i vårt mysiga trädgårdskafé, ta dig tid att slappna av, andas in den friska luften, och ta in de vackra omgivningarna.

Välkommen in mellan kl. 12 och kl. 14, alt. mellan kl. 14.30 och kl. 16. Se till att boka i tid, det här vill du inte missa!

ROSENDALSVÄGEN 9, DJURGÅRDEN
RESERVATION@VILLAGODTHEM.SE