Nordiske Mediedager

Bryt ljudvallen

Nyhet   •   Feb 24, 2011 14:50 CET

Idag är det enklare än någonsin att nå ut med sitt budskap. Men hur får du budskapet att gå in?

De amerikanska Twitter-experterna Betsy Hubbard och Debra Jasper från det erkända Kiplinger Program in Public Affairs Journalism ger dig en snabbkurs i det senaste på Twitter.

Lär dig fånga publikens uppmärksamhet. Få fler följeslagare, dra fördelar av ny teknik och utnyttja potentialen i hashtags, tweckling och mycket mer. Hubbard och Jasper tipsar om hur ditt Twitter-användande kan bli mer effektivt!

Här kan du också få en uppdatering om hur dagens journalister – på samma sätt som entusiaster i båda det privata och det offentliga – använder Twitter för att hitta källor, bygga nätverk och engagera en publik.

Mer om föredragshållarna:

Debra Jasper

Director of the Kiplinger Program in Public Affairs Journalism

Debra Jasper har de senaste sex åren hjälpt journalister med övergången till digitala medier. 2011 lanserade hon det första stipendieprogrammet för sociala medier i USA. Hon jobbar med journalister från större nyhetsredaktioner runtom i världen, bland annat The Washington Post, CNN, Los Angeles Times, Kyiv Post, El Tiempo, NBC News och Frontline. Hon har undervisat i digitala medier för mer än 5000 professionella medieaktörer från en rad organisationer och hon undervisar på flera högskolor. Debra Jasper har en bakgrund som journalist och har vunnit mer än 40 journalistiska priser.

Betsy Hubbard

Associate Director of the Kiplinger Program in Public Affairs Journalism

Betsy Hubbard utformar och leder kurser som ska öka journalisternas kunskaper om digitala medier. Hon undervisar också i offentlig politik och digitala medier på flera högskolor. Tillsammans med Debra Jasper lanserade hon 2011 det första stipendieprogrammet i sociala medier i USA. Betsy Hubbard har arbetat med journalister från The Washington Post, CNN, Los Angeles Times och NBC News. Hon har dessutom undervisat i digitala medier för mer en 5000 professionella medieaktörer från en rad organisationer. Företaget Mindset Digital, som hon startade tillsammans med Debra Jasper, erbjuder företag, utbildningsinstitutioner och organisationer olika kurser och konsulttjänster.