BRP Sweden AB

Can-Am inleder samarbete med rallyföraren Jari-Matti Latvala

Nyhet   •   Okt 29, 2012 15:32 CET

Rovaniemi, 23 oktober 2012 – Den världsledande tillverkaren, distributören och marknadsföraren av motorfordon för fritidsändamål, Bombardier Recreational Products Inc. (BRP) och dess varumärke Can-Am blir officiell sponsor för den finske rallyföraren Jari-Matti Latvala.

”Rally är en populär sport i Norden och samarbetet med Jari-Matti Latvala, som är en av de bästa förarna i WRC-serien (World Rally Championship), är en fantastisk möjlighet att öka medvetandet om varumärket Can-Am bland rallyentusiasterna”, säger Jukka Jokinen, vd och verksamhetschef på BRP Finland Oy. ”Vi ser även fram emot att utöka samarbetet med Lynx och Ski-Doo snöskotrar”, fortsätter Jokinen.

”Jag är verkligen glad över samarbetet med Can-Am. BRP:s produkter är bland de bästa i branschen och jag är själv en stor ATV- och snöskoterentusiast. Jag uppskattar även att ett globalt företag som BRP har sina konstruktions- och tillverkningsanläggningar i Finland”, säger Jari-Matti Latvala.

Jari-Matti Latvala är en av de snabbaste förarna i WRC-serien. Han har legat på toppen i flera år.

”Mitt mål är att vinna WRC, och för att klara det måste man ha partners som BRP”, avslutar Latvala.

Mer information:

Valto Ristimella