Chevrolet

• Cruze halvkombi som utställningsbil

• Elbilen Volt, med endast veckor kvar till försäljningsstart i USA

• Racingframgångar presenteras i utställningen

Fyra världspremiärer, banbrytande elteknik och en uppvisning av varumärkets racingframgångar kommer att utgöra Chevrolets aptitretande närvaro i Bilsalongen i Paris den 30 september.

I Paris presenterar Chevrolet nyheter i flertalet segment och hörn av marknaden med världspremiärer som nya Aveo, Orlando MPV, Captiva SUV, och 5 dörrars Cruze halvkombi som utställningsbil.

Chevrolets banbrytande elbil Volt kommer också att finnas i Paris, bara några veckor före den finns till salu i utvalda amerikanska delstater, medan väg- och racerbil-versioner av Cruze och Corvette ställs sida vid sida för att demonstrera länken mellan racingframgångar och utveckling av serieproduktionsbilar.

"Chevroletutställningen i Paris är en förhandsvisning av det spännande modellutbud som vi kommer att kunna presentera för våra kunder hos våra svenska återförsäljare under nästa år då vi firar Chevrolets 100 jubileum." kommenterar Jonas Ahnve, VD Chevrolet Sverige AB.