Frame 2 Face Sweden AB

Coco Song Glasögonkollektion

Nyhet   •   Aug 22, 2013 09:11 CEST

Coco Song är en omisskännlig namn med en omisskännlig sound som har blivit en internationell kult. Coco, som betyder "gamla" förenar namnet på Songdynastin, grundare avstaden Hongkong i 976 AD.

Den exklusiva Coco Song glasögonkollektion är en hyllning till den gyllene åldern av kinesisk kultur och konst. Det härstammar från en önskan att överraska med sin användning av ovanliga material såsom fjädrar, silke, lacker och blad inneslutna i templen. Varje komponent i dessa ramar är handgjorda ner till varje fina detaljer, noggrant utvalda och blandas ihop. Detta gör det en unik produkt för den erfarna, kosmopolitiska och nonkonformistiska kund.

Den magnifika orientaliska dynastier återupplever i dessa skapelser, som har formats med uppmärksamhet på detaljer av italiensk design. Coco Song förkroppsligaruttrycksfullhet genom de många hänvisningarna till östlig kultur. Användningen av kinesiska symboler som drakar, mynt och även poesi, matchas med språket av färger. Till exempel, blått för stillhet, rött för glädje och kärlek, grönt för kreativitet, och gult - färgen på kejsaren. Orientaliska influenser är även uttryck i Coco Song varumärke, vilket står för "pånyttfödelse" och många av de symboler som pryder ramarna betyder "långt liv", "livslängd" och "dubbel lycka".

Coco Song - en magisk blandning av raffinerad italiensk design med charmen av orientalisk kultur.