Com Hem AB

Com Hem deltar för första gången i Womentor

Nyhet   •   Feb 09, 2011 15:34 CET

För första gången deltar Com Hem i mentorprogrammet Womentor tillsammans med flera andra IT- och telekomföretag .

Womentor är ett mentor- och ledarutvecklingsprogram inom IT- och telekombranschen som riktar sig till kvinnor som tagit sina första steg som chefer. Målet med Womentor är att bidra till IT- och telekombranschens framtida chefsförsörjning genom att ta tillvara på och utveckla kvinnor för branschen som en viktig kompetens- och rekryteringsbas för framtida ledare.  Att vidga och utveckla deltagarnas professionella närverk, visa möjliga karriärvägar inom branschen och visa upp deltagande företag som lärande exempel, samt de medverkande som förebilder, är också viktiga mål med programmet.

Com Hem går nu för första gången med i programmet och ser Womentor som ett bra initiativ för att öka andelen kvinnliga ledare i telekombranschen. I årets upplaga av Womentor kommer Tomas Franzén, Vd, och Annika Sten Persson, Försäljnings- och markandsdirektör, medverka som mentorer från Com Hem och Anna Langer, Billing manager, att delta som adept.

Läs mer om programmet på http://www.womentor.se/.