Creddly AB

Creddly lanserar virtuell popupbutik

Nyhet   •   Dec 02, 2013 18:52 CET

Creddly är en mobil shoppingportal som omvandlar printannonser till virtuella popup-butiker. Med appen kan du julhandla med mobilen direkt från NetOnNet, RUM21, Nelly, CDON, Coolstuff, Lekmer och Boozt för att nämna några av de ca 100 handlare som är med. Du kan även underlätta jultomtens arbete och göra dina egna önskelistor och dela dem med vänner och familj.

Virtuella popupbutiker snart standard.
Den största nyheten i den mobila shoppingappen är att du kan handla direkt ur annonser med avancerad bildigenkänningsteknik. Det är magiskt! Ladda ner appen, scanna tomten och se vilka julklappar han föreslår. Det kommer nya julklappsförslag varje dag fram till jul.

”Att kunna handla direkt ur annonser är nytt i Sverige, men vi tror det här blir standard inom kort. Kunden kommer kräva att man kan handla direkt.” Säger Ivan Daza grundare av Creddly

Allt handlar om att spara tid och göra det smidigt och bekvämt för konsumenten. Shopping är tidskrävande och Creddly handlar om att spara tid och göra det lätt för konsument att handla med mobilen.

”På minuter kan vi omvandla vilken annons som helst till en butik.” Säger Edvard Östlund, marknadsansvarig på Creddly.

Mobilshopping har ökat i Sverige med ca 400% mot förra året. Naturligtvis gäller det endast de handlare som erbjuder mobil handel.

Creddly är ett svenskt bolag grundat 2012 som lanserar virtuella popup butiker och en mobil shoppingportal för iPhone. Med appen kan du shoppa direkt, dela önskelistor, få råd från vänner och bloggare och få bra erbjudanden från butiker. Syftet är att underlätta för konsument att shoppa och samla all shopping i en app. I början av 2014 släpps tjänsten även på Android.

För ytterligare information:

www.creddly.com