Cygni AB

Cygni är Europas Bästa Arbetsplats 2014!

Nyhet   •   Jun 05, 2014 16:51 CEST

”För oss på Cygni finns det en tydlig koppling mellan nöjda kunder och nöjda medarbetare. Vi åtnjuter ett fantastiskt kvalitetsrykte hos våra kunder och det skulle inte vara möjligt utan passionerade medarbetare som känner stolthet och glädje över att jobba på Cygni” säger Jon Persson, VD på Cygni.

Great Place To Work delade i mars i år ut utmärkelsen Sveriges Bästa Arbetsplats 2014 till Cygni. Liknande utmärkelser delades ut i de flesta större länder i Europa. Därefter sammanställs resultaten för att skapa en lista över Europas bästa arbetsplatser.

”Vi kände en enorm stolthet och glädje när vi vann utmärkelsen Sveriges Bästa Arbetsplats. Att sedan som första svenska företag någonsin dessutom få Europa-utmärkelsen känns nästan overkligt” fortsätter Jon Persson.

En av hörnstenarna i Cygni är ett ledarskap som individanpassas utifrån varje enskild medarbetares önskemål. Det skapar en informell och byråkratifri arbetsmiljö där alla kan fokusera på att göra ett bra jobb.

”En av de viktigaste anledningarna till Cygnis framgångar är att vi har en företagskultur som uppmuntrar engagemang i verksamheten. Utmärkelsen Europas Bästa Arbetsplats är en lagframgång som alla vi Cygnianer uppnått tillsammans” avslutar Jon Persson.

För mer information, kontakta gärna:

Jon Persson, VD, Cygni AB, 08-459 93 30

Cygni är ett oberoende IT-konsultbolag som erbjuder expertis inom agil systemutveckling på moderna plattformar. Bolaget grundades 2006, omsätter i år ca 85 MSEK och har 60 anställda. Cygni levererar avancerade konsulttjänster till ledande företag och organisationer inom media, finans och försäkring, telekom och spel. Cygni är både Europas Bästa Arbetsplats 2014 enligt Great Place To Work och ett gasellföretag enligt Dagens Industri.

Läs mer om Cygni på cygni.se!