CMB

Dags att anmäla intresse inför fjärde omgången av traineeprogrammet Framtidens samhällsbyggare

Nyhet   •   Nov 01, 2016 10:58 CET

Är du och ditt företag eller organisation intresserade av att delta i den fjärde omgången av traineeprogrammet Framtidens samhällsbyggare med start 1 september 2017? Vi berättar gärna mer om programmets innehåll och upplägg under våra informationsträffar i november och december.

Programmet, som är exklusivt för företag och organisationer inom CMB samt kommuner inom Göteborgsregionen, är unikt både på det sätt att traineerna får kunskap på tvären inom samhällsbyggnadsbranschen och genom att både privata företag och offentliga organisationer deltar. Det ger även mindre och medelstora företag en möjlighet att rekrytera unga talanger som lockas av traineeprogram.

CMB och Göteborgsregionens kommunalförbund (GR) har nu påbörjat arbetet inför den fjärde omgången av traineeprogrammet Framtidens samhällsbyggare, som genomförs under 2017/2018.

Målet med programmet är att traineerna efter ett drygt år ska ha skaffat sig kunskap och förståelse om affärslogik och politik i samhällsbyggnadsprocessen och utvecklats till skickliga nätverksbyggare. Sökintresset från unga talanger har varit mycket stort till de två första omgångarna, vilket visar att Framtidens samhällsbyggare möter unga medarbetares intresse av att utvecklas i jobbet.

I de tre första programmen har över 20 företag och kommunala förvaltningar deltagit:

Ale, Akademiska Hus, Bostadsbolaget, Chalmersfastigheter, Forsen, Framtiden byggutveckling, Göteborgs Stad (alla samhällsbyggande förvaltningar), Inhouse Tech, Kungsbacka, Kungälv, Lerum, Partille, Peab, Platzer, Riksbyggen, Vasakronan, Veidekke, White, samt Älvstranden Utveckling.

Vi hälsar dig och dina medarbetare varmt välkomna att anmäla er till våra informationsträffar!

15 november kl. 9-11, eller 8 december kl. 9-11 (kaffe serveras från 8.30)

Plats: GR, Anders Perssonsgatan 8 i Norra Gårda, Göteborg

Anmälan till: ann-katrine.engstrom@grkom.se

Läs mer om på traineeprogrammets egen webb: http://www.framtidenssamhallsbyggare.se/