Graflunds

Datorer i kundtjänst förbättrar tillgängligheten

Nyhet   •   Nov 15, 2010 13:22 CET

Kunddatorer i receptionen i Linköping

Allt fler väljer idag att använda internet för att få service och uträtta diverse ärenden. Detta gäller i hög grad även bostadsföretaget Graflunds kunder. I dagarna har företaget lanserat en ny, uppdaterad hemsida som öppnar ytterligare möjligheter för kunderna att komma i kontakt för att få hjälp eller service.

Men fortfarande väljer ändå många att göra ett personligt besök istället för att ringa eller e-posta. Vid vissa tidpunkter, inte minst i anslutning till månadsskiften då många flyttar in och ut, uppstår väntetider för besökarna .

För att korta väntetiden och ytterligare förbättra service och tillgänglighet inleder Graflunds i Linköping nu ett försök med att låta kunderna uträtta sina ärenden via kunddatorer, placerade i företagets reception . Här kommer kunderna att t ex kunna göra felanmälan eller söka en lägenhet. För att underlätta kommer till en början en av Graflunds medarbetare att finnas till hands för att vara välkomna kunderna och vara behjälplig med instruktioner och hjälp med att använda kunddatorerna.