Dorunner AB

David Ekenvi och Hyrahyra utnämnd till en av årets uppstickare 2009

Nyhet   •   Dec 08, 2009 11:41 CET

24. HYRAHYRA.SE, David Ekenvi, 34
Blocket är den självklara sajten för alla som vill sälja eller köpa något, men vart vänder man sig om man är ute efter att hyra? Det funderade entreprenören David Ekenvi på, och startade därför Hyrahyra.se för drygt två sedan. Där finns alla möjliga tjänster och varor till uthyrning: flytthjälp, partytält, lägenheter i Spanien, städning och mycket annat. Enligt trendanalytikerna ligger Hyrahyra.se helt rätt i tiden – både ekonomiskt och miljömässigt. När vi hyr slipper vi nämligen sortera och förvara, vilket sparar tid – och det är hårdvaluta i dag.

Så här utsågs Uppstickarna

Följande kriterier har använts när årets lista arbetades fram:

En Uppstickare ska:
·  Vara en entreprenör.
·  Vara max 35 år gammal.
·  Vara en inspirerande förebild.
·  Ha haft en spännande utveckling och nått framgång under det senaste året.

Juryn bestod av:
·  Mats Gabrielsson, IT-pionjär, miljardär och ägare av investmentbolaget Gabrielsson Invest. Känd från SVT:s satsning Draknästet.
·  Nina Linander, partner för Stanton Chase International i Stockholm som rekryterar och sätter samman management-team för bolag som vill konkurrera på den globala marknaden.
·  Charlie Hansson, ung rebellisk entreprenör som värnar om det sociala ansvarstagandet i företagandet. Vald till Årets Entreprenör 2009 av Stiftelsen Bolleks Kunskapsfond.
·  Mia Berin-Kamlén, Marknadschef för Shortcut.
·  Malin Sund, tf Chefredaktör för Shortcut Magasin.