Knifeo AB

De revolutionerande köksknivarna FURTIF EVERCUT® hos Knifeo.com

Nyhet   •   Jan 18, 2016 12:34 CET

KNIFEO.com presenterar den revolutionerande knivserien FURTIF EVERCUT® från franska Terrerias-Bonjean.

Ett resultat av 5 års forskning och utveckling och många internationella patent. En kniv som håller dess skärpa uppemot 300 gånger längre än stålknivar på marknaden idag.

furtif evercut kockkniv

Tarrerias-Bonjean (T-B) är ett famljeägt företag från Thiers, Frankrike, som har tillverkat knivar och bestick under 5 generationer. Idag är T-B etablerat som branchens ledande aktör i Frankrike med över 150.000 enheter producerade varje dag. T-B ägnar en stor del av sina resurser till grundforskning, och detta starka engagemang gör att dom kan utforma knivar med exceptionell hållbarhet, oöverträffad skärkvalitet och bekvämlighet.

Tarrerias-Bonjean har effektivt sammanfört design och teknologi för att tillverka en helt ny serie knivar. FURTIF är höjdpunkten av T-B`s unika ambition att blanda teknologi och kreativitet, och ett resultat av 5 års forskning och många internationella patent. FURTIF knivarna har ett Evercut blad som innebär insmältning av titankarbid via laserteknik i det rostfria stålet vid en temperatur om 4000 grader, vilket resulterar i ett exceptionellt blad. Dess skärpa håller uppemot 300 gånger längre än stålknivar på marknaden idag. Dessutom har de en non-stick beläggning. Kniven är motståndskraftig mot rost och diskmaskinstålig. Handtaget av ABS erbjuder ett ergonomiskt naturligt grepp som gör kniven lätt att använda.

EVERCUT® har belönats med framgång genom att vinna "Kitchen Innovation of the Year Award" och "European Consumer Choice".

T-B lägger mycket omsorg i varje kniv. En FURTIF kniv är individuellt numrerad och har livstids garanti.

FURTIF kollektionen inkluderar fem olika köksknivar; skalkniv 9 cm, allkniv 11 cm, kockkniv 19 cm, santokukniv 19 cm och köttkniv 21 cm.

KNIFEO AB etablerades i 2015 med ambition att bygga marknadens bästa specialbutik för köksknivar. Butiken erbjuder ett spännande sortiment inom köksknivar, sliputrustning, knivförvaring, saxar och skärbrädor. Från bolagets kontor och lager i Åskloster, Varberg betjänas matintresserade kunder i Sverige, Danmark och Norge.

För mer information om FURTIF EVERCUT® eller KNIFEO.com kontakta:

Thomas Wigen Sjöbacken
E-entreprenör, Knifeo AB
thomas(at)knifeo.com

Denna nyhet finns även på vår hemsida på denna länk