Blackstarfoundation

Declan de Barra åter till skandinavien.

Nyhet   •   Jan 11, 2010 22:24 CET

Declan de Barra, mannen med den stora rösten som spelat med ett flertal mer och mindre kända band, däribland Australiska Clann Zu (G7 Welcoming commité, hem för bla Noam Chomsky, International noise conspiracy mfl)  och NIN (Roadrunner records) satsade för några år sedan på en solokarriär med den akustiska gitarren och sin röst som främsta vapen. Två skivor finns än så länge ute och en tredje är i skrivande fas. Avtal mellan Declan de Barra och svenska skivbolaget Blackstarfoundation knöts under 2008 och resulterade i utgivningen av Declans andra album "A fire to scare the sun" samt ett flertal framgångsrika turnér.

Skivbolagsvännerna Holmes från Vänersborg och Göteborg följer även med på denna svängen som startar redan på Onsdag i Köpenhamn.

Större och mindre spelningar är planerade, allt från "instore" spelningar i skivaffärer, lunch musik på bibliotek till Finlands just nu häftigaste klubb, se till att göra ett besök på något av följande ställen:

Jan 13 Copenhagen @ Laedes Kelder
Jan 14 Malmö @ Aluma
Jan 15 Jönköping @ Insikten (Jkpg Kulturhus)
Jan 16 Vänersborg @ Biblioteket (lunch konsert)
Jan 16 Göteborg @ Masthuggs teatern
Jan 17 Uddevalla @ Mortens krog
Jan 20 Turku @ Bar Kuka
Jan 21 Helsinki @ Levy kauppa Äx (In store show)
Jan 21 Helsinki@ Belly
Jan 22 Tampere @ Doris
Jan 23 Stockholm @ Landet