Phonera Företag AB

Den som ger ska också få möjlighet till att vinna - Phonera startar insamling i samarbete med Barnmissionen!

Nyhet   •   Dec 17, 2012 11:08 CET

Barnmissionen hjälper barn i huvudstaden Manilla genom en barn- och mödravårdcentral, en barnby som är under uppbyggnad och genom att arbeta mot undernäring. Phonera sponsrar Barnmissionens arbete med barnbyn Hills Of Grace samt finansierar ett av husen i byn. I huset kommer tio gatubarn att få ett hem, en trygg omsorgsfull uppväxtmiljö och ett ordnat liv med sjukvård och skolgång.

Phonera ser sponsorskapet som ett långsiktigt ansvarstagande och kommer under lång tid framöver att engagera oss i barnens välmående och fortlevnad. För att driva barnhemmet fortlöpande och trygga framtiden för barnhemsbarnen så kostar det cirka 1 000 kr per barn och månad för dem att leva på barnhemmet istället för att vistas ensamma på Manillas gator.

Nu startar Phonera en insamling via http://www.facebook.com/Phonera till förmån för barnen i Hills of Grace och ger samtidigt de som bidrar en möjlighet att vinna en Sony Xperia P eller en iPhone 4S! Målet med tävlingen är givetvis att få in så mycket pengar som möjligt till barnhemsbarnen och vi hoppas på att vi ska få in minst 20 000. Den summan täcker kostnaden för två barn under ett år.

Mer information om insamlingen finns på http://www.facebook.com/Phonera.

Mer information om Barnmissionens arbete finns på http://www.barnmissionen.se/

.