ToughTools Sverige AB/Panasonic Tools

Det vinnande framgångsreceptet - hur bäst i klassen på batterier och 100% egen produktion ger urstarka elverktyg.

Nyhet   •   Jan 25, 2016 15:35 CET

Batteriet i ditt elverktyg kan jämföras med kroppens hjärta. Utan ett starkt hjärta som kontinuerligt pumpar kraft och energi ut till alla delar spelar det ingen roll hur bra förutsättningar resten av kroppen har, det saknas ork.

Samma sak gäller ditt batteriverktyg. Utan ett starkt och uthålligt batteri kan du inte dra nytta av din maskins alla spektakulära egenskaper och resultatet uteblir. Om dessutom batteriet och maskinens övriga delar (t.ex. elkomponenter som kretskort och motor) inte är optimalt anpassade till varandra, slösas batterikraft och energi utan att ge maximal utväxling - det säger sig självt.

Framgångsreceptet
Att Panasonic är en ledande aktör inom elektronik och har en världsledande position och expertis som utvecklare och tillverkare av batterier är allmänt känt. Med en batterifabrik i världsklass är Panasonic Tools dessutom den enda producenten i branschen som tillverkar alla delar av sina maskiner själva och då menar vi verkligen alla!

Med 100% kontroll över tillverkningsprocessen och en unik möjlighet att skapa maximal prestanda mellan maskin, elektronik och batteri kan Panasonic erbjuda produkter helt utan kompromisser eller halvmesyrer.

Då är det lätt att förstå hur Panasonics elverktyg både kan vara extremt högkvalitativa, kraftfulla, driftsäkra och tåliga samtidigt som de är lätta och kompakta. Och så stavas framgångsreceptet.

Ny slimmad stil
Våra nya slimmade 18v 3,0 Ah batterierna betyder en än mer skonsam arbetssituation genom minskad belastning, men utan att för det kompromissa med uthålligheten - med våra slimmade 18V 3 Ah-batterier får du faktiskt i lika många skruv som en 14,4 V-maskin med 4,2 Ah batteri.

Ladda ner artikeln i sin helhet som pdf.

Läs mer om våra produkter: panasonictools.se

För mer information, kontakta:
Anders Sebelius, VD och försäljningschef
anders@toughtools.se