Project Playground

DHL Freight Sverige ny samarbetspartner

Nyhet   •   Jan 22, 2016 12:12 CET

Med start 2016 är DHL Freight Sverige ny Företagsvän till Project Playground. De kommer också att stötta Project Playground med frakt och logistik - ett viktigt stöd som hjälper oss att hålla våra administrativa kostnader låga. Det finns även spännande planer på ytterligare samarbete i framtiden med fokus på Project Playgrounds verksamhet i Sverige.

- Som ett stort och globalt företag har vi stor påverkan på världen och måste ta vårt ansvar, både socialt och miljömässigt. Vi vill skapa en hållbar och positiv förändring genom att använda vår kunskap och globala närvaro på ett sätt som är till nytta för både människor och miljön. Barn och ungdomar är vår framtid och vi vill aktivt arbeta för att ge utsatta barn och unga vuxna en möjlighet till ett bättre liv. Att kunna ge dessa människor en möjlighet att påverka sitt eget liv och stärka deras tro på sig själva, är en investering även i vår framtid. Därför har vi valt att stötta Project Playground, säger Peter Hesslin, VD för DHL Freight.

Hur ser ni på samarbetet med Project Playground nu och i framtiden?

- En viktig del i vårt samarbete är att kunna hjälpa till med det vi är bäst på - logistik. Vi värdesätter att kunna engagera våra fantastiska medarbetare genom volontärarbete och mentorskap. Vi hoppas att vi i framtiden kan hjälpa Project Playground att utveckla sin verksamhet och göra ännu mer skillnad.

Project Playground ser fram emot att tillsammans med DHL Freight skapa skillnad för utsatta barn och unga, inte bara i Sydafrika utan framöver även i Sverige inom ramen för vårt arbete för ensamkommande flyktingbarn. Välkommen DHL!