Watzit 2.0 AB

Distansutbildning för tjänsteföretagare som vill bli fullbokade

Nyhet   •   Aug 08, 2012 17:09 CEST

För andra gången kommer Peter Watz, Sveriges enda certifierade Book Yourself Solid coach hålla en 8 veckors distansutbildning för tjänsteföretagare som vill lära sig att marknadsföra sig själv på ett strukturerat sätt så att de kan bli fullbokade.

BliFullbokad.nu är en svensk anpassning av Michael Ports koncept Book Yourself Solid. Peter Watz har arbetat som konsult, marknadsförare, säljare och affärsutvecklare i över 20 år. Nu arbetar Peter som tränare för att hjälpa andra tjänsteföretagare så att lära sig marknadsföring och försäljning.

"De flesta tjänsteföretagare tycker att försäljning är svårt. De vill egentligen bara utföra sitt yrke och inte hålla på med försäljning. Men de måste. Jag hade en slogan när jag drev mitt IT-konsultföretag med 13 anställda 'Vi säljer inte - vi får våra kunder att vilja köpa.' och det är precis det som jag hittade i boken Book Yourself Solid." säger Peter.

Peter har under de senaste året anpassat konceptet till de svenska förutsättningar som finns. "Vi i Sverige är less över amerikanska system som inte är anpassade." säger Peter

Nyheten för denna utbildningsomgång är att man kan välja mellan att gå dag- eller kvällstid, utan extra kostnad. Man kan välja från gång till gång vilken tid som passar. Många tjänsteföretagare vill utbilda sig på kvällstid om de sitter hos kund dagtid. För andra som inte sitter hos kund passar det bättre på dagen.

Målet med utbildningen är att deltagarna ska lära sig hur de kan marknadsföra sig så att själva säljsamtalet blir så kort och enkelt som möjligt.

Kursen vänder sig endast till de som måste sälja sig för att kunna utföra sitt yrke.

För mer information se http://www.watzit.se/index.php/kurser/distansutbildning#